Kazimierz Dolny ROWEREM

Kategorie: Aktywnie / SPA

Początek szlaku rozpoczyna się w centrum Puław i wiedzie ul. Zieloną w kierunku Kazimierza Dolnego. Po przejechaniu kilkuset metrów po prawej stronie mijamy XIX wieczna Willę Samotnia, Park Czartoryskich i Pałac Marynki. Po przejechaniu kolejnych kilkuset metrów po prawej stronie mamy najstarszą puławską nekropolię - XVIII wieczny cmentarz włostowicki i czterysta metrów dalej - po lewej stronie - Muzeum Oświatowe. Dalej kościół. Za kościołem skręcamy w prawo w stronę wału przeciwpowodziowego na Wiśle. Ścieżką rowerową prowadzącą wzdłuż wału przeciwpowodziowego jedziemy do końca, następnie opuszczamy wał i ponownie dojeżdżamy do szosy prowadzącej w kierunku Kazimierza Dolnego. Poruszając się tą drogą musimy zachować szczególną ostrożność, gdyż w weekendy jest na niej duży ruch. Jadąc w stronę Bochotnicy - mijamy po lewej stronie Kamieniołom - i na najbliższym skrzyżowaniu skręcamy w prawo w kierunku Kazimierza Dolnego. Za skrzyżowaniem na pobliskim i stromym wzniesieniu (po lewej stronie) mijamy ruiny zamku Esterki w Bochotnicy. Po pokonaniu około czterech kilometrów długim nadwiślańskim bulwarem wjeżdżamy do Kazimierza Dolnego, mijając po lewej stronie kilka XVI wiecznych spichlerzy. W jednym z nich mieści się Muzeum Przyrodnicze. Po zwiedzeniu zabytków, oraz odpoczynku, Kazimierz Dolny opuszczamy ul. Krakowską, 5 km dalej po lewej stronie mijamy Spichlerz Kobiałki i położony dalej kamieniołom. Skręcając na końcu kamieniołomu w prawo kierujemy się ku przeprawie promowej na Wiśle. Promem  przeprawiamy się na drugą stronę Wisły. Przed nami przepiękna panorama Wisły z górującym na przeciwnym wzgórzu zamkiem w Janowcu. Opuszczając prom kierujemy się w stronę Janowca przejeżdżamy most nad niewielką rzeczką Plewka. Za mostem u podnóża znajdującego się przed nami wzniesienia skręcamy w lewo, a następnie po przejechaniu kilkuset metrów wjeżdżamy do janowieckiego rynku. Mijając po prawej stronie zabytkowy kościół w Janowcu wyruszamy stromo pod górę, ulicą Lubelską. Z  wysokiego wzgórza zamkowego możemy podziwiać wspaniały
 widok na dolinę Wisły i jej przeciwległy brzeg. Opuszczając Janowiec asfaltową szosą kierujemy się w kierunku Puław. Jadąc przez Oblasy za przystankiem autobusowym w Wojszynie skręcamy w prawo. Mało uczęszczana asfaltowa droga prowadzi nas do Nasiłowa, gdzie na skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Brukowaną, a później asfaltowa drogą kierujemy się w stronę Góry Puławskiej. Po przejechaniu około 100m, po prawej stronie mijamy drogę prowadzącą ku Wiśle. Jadąc dalej w stronę Puław trasa nasza prowadzi długą i mało uczęszczaną asfaltową drogą przez kompleks leśny do Sałdowic. Po przejechaniu około dwóch kilometrów wjeżdżamy do Góry Puławskiej. Przy pierwszych zabudowaniach Góry Puławskiej skręcamy w prawo, na ścieżkę biegnącą koroną wału przeciwpowodziowego, która doprowadzi nas do mostu na Wiśle. Za mostem ulica prowadzi nas do centrum Puław.

Orientacyjna odległość oraz czas dojazdu samochodem do atrakcji z:

Lublin (49 km; ok. 0:50h)
Radom (66 km; ok. 1h)

Miejscowość: Puławy

Galeria
Powiązane atrakcje

Zdjęcia mogą być objęte prawami autorskimi, a pochodzą z następujących źródeł:

www.wikipedia.pl

Korzeniowy Dół

Zapierające dech w piersiach krajobrazy są wizytówką Kazimierza Dolnego. Idealne miejsce dla spacerowiczów żądnych pięknych widoków i miłośników jazdy na rowerze. Wystające z pozbawionych roślinności wąwozów korzenie drzew, tworzą fantastyczne kompozycje, które sprawiają, że przechadzając się w tych okolicach można poczuć się jak w baśni.

szczegóły »
Park Krajobrazowy „Lasy Janowskie”

Park Krajobrazowy „Lasy Janowskie” obejmuje tereny dwóch województw: lubelskiego i podkarpackiego. Powierzchnia Parku wynosi ponad 39 hektarów. Lesistość tego terenu wynosi 80 %. Przeważają tu bory sosnowe (świeże, bagienne, wilgotne, suche i jodłowe). Pośród drzew przepływają rzeki i strumienie. W niektórych miejscach wytworzyły się bagna i torfowiska. Park jest idealnym miejscem aktywnego wypoczynku, godnym polecenia dla wszystkich miłośników jazdy rowerowej, konnej czy wycieczek pieszych.

Park Krajobrazowy „Podlaski Przełom Bugu”

Park Krajobrazowy „Podlaski Przełom Bugu” jest idealnym miejscem dla wszystkich fanów bliskiego kontaktu z naturą. Zróżnicowany klimat, czyste wody i zdrowe powietrze – to wszystko tu znajdziemy. Park obejmuje fragmenty doliny dolnego Bugu i kompleksy leśne na wysoczyznach polodowcowych.

Rejsy po Wiśle

Przystań w Kazimierzu Dolnym oferuje rejsy po Wiśle. W ofercie są dwie różne trasy, ale na zamówienie istnieje możliwość zamówienia rejsu specjalnego. Na jednym ze statków można również zorganizować bankiet. Flota składa się z sześciu różnych statków.

Roztoczański Park Narodowy

Roztoczański Park Narodowy został założony w 1974 roku i obejmuje najcenniejsze obszary Roztocza, między innymi dolinę rzeki Wieprz. Powierzchnia Parku wynosi 8.483 hektarów, z czego ścisłą ochroną objętych jest 806 hektarów. Przez park przebiega pięć szlaków turystycznych, dziewięć szlaków pieszych i trasa rowerowa do Florianki.

Góra Trzech Krzyży

Uwielbiasz wspinaczkę (amatorską...) i piękne widoki ? Musisz udać się do Kazimierza Dolnego i wejść na Górę Trzech Krzyży. Ścieżka nie jest zbyt trudna, a widoki ze szczytu są naprawdę imponujące. U stóp Kazimierz Dolny i Wisła !

Muzeum Sztuki Złotniczej

Będąc w Kazimierzu Dolnym nie można ominąć Muzeum Sztuki Złotniczej. Jest to jedyna tego typu ekspozycja w Polsce. Tylko tu zapoznasz się z historią polskiego złotnictwa. Stała ekspozycja składa się z około 700 eksponatów.

Roztocze ROWEREM

Lekka, łatwa i przyjemna trasa, która doskonale sprawdzi się jako element dłuższej wyprawy po Roztoczu. Kolejne etapy: Józefów, Hamernia, Nowiny, Majdan Sopocki, Ciotusza Stara, Długi Kąt, Górniki, Szopowe, Józefów Roztoczański i Józefów. Trasa o długości 34km, gdzie większość  nawierzchni to droga asfaltowa.